Wat zijn de Digital marketing trends van 2022
Online marketing is de laatste tijd erg opgekomen. De online marketing beweegt zich altijd mee met de laatste trends. Hoewel dit vooral een nieuwe vorm van marketing is, is de marketing erg populair. 2022 is het jaar waar de digitale wereld steeds verder samenkomt met de werkelijke wereld. De huidige technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om op verschillende manieren marketing door te voeren. Doordat de digital marketing zich steeds evolueert, is het lastig om telkens de laatste ontwikkelingen bij te houden. In dit artikel worden de Digital marketing trends 2022 voorspelt om je op weg te helpen in de wereld van de digital marketing.
De belangrijke factor; sociale media
Tegenwoordig speelt sociale media een hele grote rol in het denken en doen van mensen. Veel marketing wordt doorgevoerd via de grote sociale mediaplatformen als TikTok en Instagram. Met het groeiend aantal gebruikers, is sociale media van belang om de Digital marketing trends strategie toe te passen. Elke doelgroep bevindt zich in de sociale media wereld en er is geen ontkomen aan. De marketing die via Instagram wordt doorgevoerd, is bijvoorbeeld het plaatsen van links in de instagram verhalen. Op deze manier kunnen mensen verwijzen naar de bedrijven en hun webpagina’s. Verder is er op TikTok de mogelijkheid om reclames te plaatsten, zodat de gebruikers van Tiktok deze reclames te zien krijgen bij het openen van de app.
Pak de mobiel er maar bij
Een mobiel is zeer belangrijk om marketing door te voeren. Zoekmachines als Google laten namelijk de websites die mobielvriendelijk zijn als eerst zien. Dit houdt in dat de webpagina goed toegankelijk moet zijn met een mobiel en dat alles is opgezet in de formaat van een telefoonscherm. Nu mensen vooral online aankopen maken en producten opzoeken, is het een belangrijke stap om de webpagina van de eigen bedrijf mobielvriendelijk te maken. De digital marketing trends als een mobielvriendelijke website zorgen ervoor dat de naamsbekendheid van het eigen bedrijf groter wordt.
Adverteren via de influencers
Op dit moment zijn er erg veel influencers actief op de sociale media platformen TikTok en Instagram. Influencers zijn mensen met een groot publiek die hun volgers kunnen beïnvloeden tot potentiële aankopen. De laatste tijd is het aantal influencers sterk gestegen. Influencers kunnen volgers tot in de tientallen miljoenen hebben. Deze influencers kunnen samenwerken met bedrijven door de naam of de link van het bedrijf toe te voegen in hun verhaal of post. De volgers worden op deze manier geleid naar de webpagina van het bedrijf om vervolgens potentiële aankopen te verrichten. De influencer marketing is vrij nieuw en groeit steeds meer.
De digitale wereld in beweging
Zoals al eerder werd benoemd, is de digitale wereld zich steeds aan het ontwikkelen. Spraak gestuurde opdrachten worden steeds belangrijker en mensen gebruiken de spraakgestuurde opdrachten steeds meer. De spraakgestuurde opdracht houdt in om iets te laten zien wat de persoon vraagt. Door in te spelen op deze functie, van bijvoorbeeld Google, kan Google snel jouw webpagina als resultaat laten zien. Het is belangrijk om mee te gaan met de digital marketing trends om de marketing te optimaliseren. Een groter publiek bereiken is belangrijk in de wereld van marketing en dat is steeds makkelijker te behalen met de digitale marketing.