Minder agressie? Preventieve aanpak van belang!
Wanneer je minder agressie op de winkelvloer wilt, dan is een preventieve aanpak van belang! Hoe deze preventieve aanpak eruit moet zien leer je tijdens de trainingen van G4S.
Minder agressie door middel van de trainingen van G4S
In een winkel kan je te maken krijgen met winkeldiefstal. Dit brengt veel rompslomp met zich mee. Zo moet er politie aan te pas komen om aanhoudingen te verrichten enzovoorts. Beter is om dit soort situaties, zoals winkeldiefstal te voorkomen. G4S kan jou daarbij helpen door samen met jou en de medewerkers een preventief plan op te zetten. Zo’n plan is in veel gevallen succesvol gebleken. Hoe kun je preventief handelen op het gebied van winkeldiefstal? Door beveiligingspersoneel om te scholen naar gastvrouwen en -heren bijvoorbeeld. Je leert ze om klanten en verdachten op een klantvriendelijke manier aan te spreken. Wanneer je bijvoorbeeld ziet dat iemand iets in zijn of haar tas of zak steekt, dan kun je die persoon ook op een vriendelijke manier benaderen met het verzoek het in een winkelmandje te leggen, tegelijkertijd reik je diegene een winkelmandje aan. Je zult merken dat een winkeldief doorgaans afhaakt in zo’n situatie. Dit en veel meer van dit soort praktijkvoorbeelden leer je tijdens de training.
Ook leer je welke soorten geweld er bestaan en hoe je hier het beste op kunt reageren. Er zijn 3 oorzaken voor agressie, namelijk
– Klacht van een ontevreden klant
– Afhandeling van winkeldiefstal
– Een product dat niet meer verkrijgbaar is
Wij raden dit bedrijf aan
De trainingen worden gegeven door ervaren trainers, die jarenlange werkervaring hebben als beveiliger. Zij kunnen dus uitstekend overbrengen hoe je moet reageren op agressie. Wij hebben als bedrijf de training gevolgd en zijn erg tevreden! Het heeft gezorgd voor meer zekerheid en vertrouwen onder het personeel en is zeker nodig in onze branche. Dus ben je op zoek naar een goede en effectieve training om minder agressie te krijgen? Dan raad ik je dit bedrijf zeker aan.